Wind Media: «Δεν θα βρεις κανέναν που να μην έβγαλε λεφτά από αυτό» – Η δράση της εταιρείας «πυραμίδα»

Οι δημιουργοί της απάτης προσπαθούσαν «να ψήσουν» χρήστες, επί το πλείστον νεαρούς να ποντάρουν τις οικονομίες τους – Οι διαφημίσεις από το TikTok και ο τρόπος που προσέλκυαν τα θύματά τους

Το Tik Tok κατά κύριο λόγο, αλλά κι άλλες δημοφιλείς διαδικτυακές πλατφόρμες κατακλύζονταν τις τελευταίες μέρες από βίντεο «κράχτες» το περιεχόμενο των οποίων προέτρεπε τα υποψήφια θύματα να επενδύσουν στη Wind Media για… «τρελά κέρδη».

«Σε 3 μέρες με τα likes της Wind Media τα πήρα όλα» γράφει ένας χρήστης του Tik Tok σε βίντεο που ανήρτησε στη πλατφόρμα, επιδεικνύοντας υπό τους ήχους της τραπ μουσικής μια στοίβα από χαρτονομίσματα, υπονοώντας ότι «τα ‘κονόμησε» επενδύοντας τα λεφτά του στη Wind Media που τελικά αποδείχτηκε μια από τις μεγαλύτερες διαδικτυακές απάτες.ι δημιουργοί αυτής της απάτης προσπαθούσαν «να ψήσουν» άλλους χρήστες, επί το πλείστον νεαρούς να ποντάρουν τις οικονομίες τους.

«Δεν θα βρεις ούτε έναν που να μην έβγαλε κασέρι απ’ αυτό, ψάξε το μπρο», είναι μια από τις σύνηθες ατάκες που έγραφαν στα σχόλια των αναρτημένων βίντεο οι λεγόμενοι «κράχτες». Η εταιρεία που έστησε τη διαδικτυακή «πυραμίδα» υποσχόταν να αυξάνει –φυσικά με το αζημίωτο– τον αριθμό των likes και των ακολούθων στα social media για εταιρείες και πρόσωπα. Για όσους αγόραζαν κάποιο από τα πακέτα της προσέφερε μεγάλες αποδόσεις από την απλή εργασία που τους ανέθετε.

Στην ιστοσελίδα της, που πλέον είναι ανενεργή, η Wind Media ανέφερε ότι ιδρύθηκε το 2020 με έδρα τη Σιγκαπούρη. Ακόμη ανέφερε ότι σχετίζεται ότι ομώνυμη εταιρεία της Σιγκαπούρης, που με τη σειρά της συνεργάζεται με όμιλο ΜΜΕ στην ασιατική χώρα, αν και η ακριβής τους σχέση είναι ασαφής.

Πάνω από 10.000 μέλη η ελληνική Wind Media

Η ελληνική Wind Media εκτιμάται ότι είχε πάνω από 10.000 μέλη που αγόρασαν τα πακέτα της. Ενα από αυτά, που αγόραζε κάποιος με 600 ευρώ, έπρεπε να κάνει 15 like την ημέρα με εξασφαλισμένο μηνιαίο εισόδημα 765 ευρώ. Αλλα πακέτα υπόσχονταν ως και 4.000 τον μήνα. Τα μέλη έπρεπε να στείλουν στην εταιρεία screenshot που αποδείκνυαν ότι όντως εκτέλεσαν τα βήματα για το like.

Όσοι έφερναν νέα μέλη στην εταιρεία είχαν υπέρ τους μια προμήθεια της τάξης του 15%, ένα κλασικό «τυράκι» για το στήσιμο μιας πυραμίδας.

Μια σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι οι πληρωμές για την εγγραφή γίνονταν σε κρυπτονομίσματα. Το μέλος υποχρεωνόταν να καταθέσει ευρώ σε ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων και να πληρώσει την εταιρεία σε αυτό, ενώ σε κρυπτονόμισμα θα εισέπραττε και τα κέρδη.

Ωστόσο, τις τελευταίες ημέρες άρχισαν να εμφανίζονται προβλήματα σε αυτές τις συναλλαγές, τα οποία οι υπεύθυνοι παρουσίασαν στη γενικότερη αστάθεια της αγοράς των κρυπτονομισμάτων. Στην πραγματικότητα προετοιμαζόταν η αρπαγή των χρημάτων των «επενδυτών».

Πριν καταρρεύσει η πυραμίδα και κλείσει ο ιστότοπος, οι υπεύθυνοι της Wind Media κατάφεραν να αποσπάσουν μεγάλα, αλλά ακόμη απροσδιόριστα ποσά από τα εξαπατημένα μέλη τους.

protothema