4 μπαχαρικά για μέση δαχτυλίδι

Μια μικρή ποσότητα τους είναι ικανή να «μεταμορφώσει» ένα φαγητό και να το κάνει ενδιαφέρον και ελκυστικό. Την ίδια στιγμή, βέβαια, κάποια μπαχαρικά διαθέτουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και ικανότητα σταθεροποίησης των επιπέδων γλυκόζης, ενώ μπορεί και να βοηθήσουν -στο βαθμό που τους αναλογεί- στην απώλεια βάρους, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι κάποιος ακολουθεί και μια ολιγοθερμιδική διατροφή.

KANELA

Κανέλα Κεϋλάνης
Είναι γνωστή για τις αντιοξειδωτικές, αντιφλεγμονώδεις και αντιμικροβιακές της ιδιότητες. Ξέρατε ότι βοηθάει και στον έλεγχο των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα και επιβραδύνει την κένωση του στομάχου;

Οι τροφές οι οποίες αυξάνουν απότομα τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα (π.χ. μακαρόνια, λευκό ψωμί) αναγκάζουν το σώμα να παράγει αρκετή ινσουλίνη, το οποίο με τη σειρά του οδηγεί στο να πέφτουν απότομα τα επίπεδα της γλυκόζης. Αυτή η απότομη πτώση δημιουργεί ξανά αίσθημα πείνας. Ωστόσο, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Diabetes Science and Technology το 2010, η κατανάλωση κανέλας πριν την κατανάλωση τροφής που μπορεί να ανεβάσει τα επίπεδα της γλυκόζης, βοηθάει στη σταθεροποίηση των επιπέδων της.

Tip
Προσθέστε κανέλα όπου αγαπάτε: στον καφέ, στα ροφήματα, στο γιαούρτι, στα φρούτα και στις σάλτσες που μαγειρεύετε.

PIPERIA

Πιπέρι Καγιέν
Το διάσημο κόκκινο πιπέρι φτιάχνεται από πιπεριές τσίλι και περιέχει μια ουσία, την καψαικίνη, η οποία διαθέτει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και ίσως αυξάνει τον κορεσμό. Παράλληλα, το «εκρηκτικό» πιπέρι καγιέν αυξάνει τη θερμοκρασία του σώματος και φαίνεται να αυξάνει και το μεταβολισμό. Μάλιστα, μελέτες έδειξαν ότι η κατανάλωση ½ κουτ. γλουκού πιπέρι καγιέν ημερησίως βοήθησε στην αύξηση των καύσεων σε άτομα τα οποία δεν έτρωγαν καυτερά φαγητά.

Tip
Προσθέστε πιπέρι καγιέν σε κρεατικά, θαλασσινά και ομελέτες.

GINGER

Τζίντζερ
Το εξωτικό τζίντζερ ή αλλιώς πιπερόριζα, βοηθά στη σταθεροποίηση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα, ενώ φαίνεται να λειτουργεί και ως φυσικός καταστολέας της πείνας. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2012 στο επιστημονικό περιοδικό The journal Metabolism, δείχνει η κατανάλωση ενός ζεστού ροφήματος που περιέχει 2γρ. σκόνης τζίντζερ, βοηθά στο να μειωθεί το αίσθημα της πείνας για έως και 6 ώρες!

Tip
Εκτός από σκόνη τζίντζερ μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και φρέσκο για να αρωματίσετε τα φαγητά και τα ροφήματα σας. Το τζίντζερ ταιριάζει με θαλασσινά, χοιρινό, λαχανικά, κολοκύθα κ.ά.

SPOROI

Κύμινο
Αρκετές νέες μελέτες δείχνουν ότι το κύμινο είναι ευεργετικό σε μια προσπάθεια απώλειας βάρους! Μάλιστα, μελέτη έδειξε ότι παχύσαρκες και υπέρβαρες γυναίκες που κατανάλωναν γύρω στα 3γρ. κύμινο ημερησίως, έχασαν σε διάστημα 3 μηνών 1,5 κιλό περισσότερο, σε σχέση με γυναίκες που δεν κατανάλωναν κύμινο.

Tip
Προσθέστε κύμινο στα όσπρια και στον κιμά, που τους πάει πολύ.

Πηγή: Olive magazine