Κωνσταντίνος Μπογδάνος: «Η Βραζιλιανομεξικανοελληνοαλβανοκυπραία που μας εμπαίζει»

«Ελένη, Εντέλα, ή όπως αλλιώς μπορεί αν σε λένε, γεννήθηκες, μαθαίνουμε, στο Φίερι της Αλβανίας στα τέλη της δεκαετίας του ογδόντα και…»

Με κείμενό στο meaculpa.gr, ο Κωνσταντίνος Μπογδάνος «επιτίθεται» στην Ελένη Φουρέιρα για τη φωτογραφία που κυκλοφόρησε με την τραγουδίστρια στο πλευρό του εκπροσώπου της Αλβανίας στην Eurovision να σχηματίζουν τον αλβανικό αετό. Με τίτλο «Η Βραζιλιανομεξικανοελληνοαλβανοκυπραία που μας εμπαίζει» το κείμενο του γνωστού δημοσιογράφου αναφέρει τα εξής

«Ελένη, Εντέλα, ή όπως αλλιώς μπορεί αν σε λένε, γεννήθηκες, μαθαίνουμε, στο Φίερι της Αλβανίας στα τέλη της δεκαετίας του ογδόντα και ήρθες μικρούλα στην Ελλάδα όπου και μεγάλωσες. Όλα μέχρι εδώ καλά και άγια.

Μεγαλώνοντας αντιμετώπισες κι εσύ τον επηρμένο Έλληνα των δεκαετιών της ευμάρειας πριν το χαστούκι των μνημονίων, ένιωσες στο πετσί σου ρατσισμό και ξενοφοβία, οπότε και αρχικά είπες να κρύψεις την καταγωγή σου για να μην σου σταθεί εμπόδιο στην καλλιτεχνική (sic) πορεία σου. Να πούμε την αλήθεια, κι αυτό δικαιολογείται.

Αποφασίζεις αρχικά, λοιπόν, να αλλάξεις το Φουρεράι σε Φουρέιρα. Παίρνεις, έτσι, ένα νέο επίθετο που σε όποιον ξέρει δυο πράγματα περί λατινογενών γλωσσών ακούγεται απολύτως πορτογαλικό (όπου «φερέιρα» σημαίνει «σιδεράς»), άντε και βραζιλιάνικο. Παρά ταύτα, κάπως σού’ρθε να το πουλήσεις για Μεξικάνικο – κι όταν αποκαλύφθηκε η απάτη έσπευσες να αρνηθείς τα πάντα. Κάπου εδώ δικαιούμεθα να αναρωτηθούμε, μας έχεις για χαζούς;

Στην πορεία όλων αυτών με τη σκληρή δουλειά σου κατάφερες να καθιερωθείς σ’αυτό που κάνεις, έγινες φίρμα του ελαφρού και ημίγυμνου στερεώματος, έβγαλες λεφτά πέρα και πάνω από κάθε προσδοκία σου και μια μέρα αποφάσισες να αποκαταστήσεις την αλήθεια. Μας είπες, λοιπόν ότι είσαι όντως βέρα Αλβανή – και για να λέμε την αλήθεια, η κίνηση αυτή μάλλον καλό παρά κακό έκανε στην καριέρα σου.

Έστω αργά, κατάλαβες ότι υπάρχει μια χαρά αγορά στην πολυπολιτισμική Ελλάδα του 21ου αιώνα για κάποια που μεγάλωσε όπως εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά ως τέκνο μεταναστών. Με τα χρόνια, άλλωστε, ειδικά η αλβανική κοινότητα στη χώρα μας πέτυχε έναν αξιοζήλευτο βαθμό ενσωμάτωσης. Ελάχιστοι πια δεν σε άκουγαν διότι είσαι παιδί Αλβανών, αλλά πολλοί σε συμπάθησαν επειδή είσαι μεταναστόπουλο – χώρια η αγορά των εν Ελλάδι Αλβανών που θέλουν να νιώθουν κι έναν δικό τους άνθρωπο στη showbiz.

 

Και μετά, ήρθε η Eurovision. Για κάποιο λόγο που υπερβαίνει τη λογική, η Κύπρος αποφασίζει να σε στείλει να εκπροσωπήσεις το de facto δεύτερο κράτος του ελληνισμού στον πλανήτη. Και Κυπραία, λοιπόν, εκτός από Ελληνίδα. Κι εκεί πια το τερματίζεις. Προφανώς μεθυσμένη από το πώς έχεις καταφέρει να δουλεύεις τόσο κόσμο για τόσο καιρό λες: Δεν ξαναγίνομαι κι Αλβανίδα; Και σχηματίζετε με τον συμπατριώτη σου τον αλβανικό αετό για τις κάμερες. Όχι. Εδώ πια όχι όλα καλά.

Δεν είσαι ηλίθια. Ξέρεις ότι το σύμβολο αυτό είναι σκληρά εθνικιστικό και συνδέεται με τον αλυτρωτισμό της Μεγάλης Αλβανίας. Αν δεν το ξέρεις, που το ξέρεις, κάτω από τον αετό που σχημάτισες με το χεράκι σου τάσσονται και τα αιτήματα των απογόνων των συνεργατών των ναζί Αλβανών που ζητούν – κυριολεκτικά – από την Ελλάδα την Άρτα και τα Γιάννενα. Από την Ελλάδα που σε μεγάλωσε, σε μόρφωσε, σε έκανε αυτό που είσαι.

Ελένη, Εντέλα, ή όπως αλλιώς σε λένε, αυτή τη φορά το παράκανες. Πας στη Eurovision εκπροσωπώντας την Κύπρο και υιοθετείς τα σύμβολα του μουσουλμανικού τόξου που με προστάτη την Τουρκία απειλεί την Ελλάδα. Πας και στο όνομα της πολυπολιτισμικής γιορτής (που δεν είναι παρά κουραφέξαλα για το θεαθήναι) κλείνεις το μάτι στους σφαγείς των Ελλήνων της Κύπρου. Έχεις καταλάβει πόσο χοντρό είναι αυτό που έκανες;

Ελένη, Εντέλα, ή όπως αλλιώς σε λένε, να ξέρεις ότι αρκετοί δεν θα ξαναπατήσουν ούτε για αστείο σε μαγαζί όπου τραγουδάς. Μην ανησυχείς, όμως. Οι Έλληνες μάλλον θα αποδείξουν ξανά ότι έχουν βραχεία μνήμη, ότι σχεδόν απολαμβάνουν να τους κοροϊδεύει κανείς χυδαία και κατάμουτρα και ότι ξέρουν να επιβραβεύουν τους ψεύτες και τους εκμεταλλευτές. Οπότε, τελικά, μάλλον ξανά όλα καλά».

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ